Plantar escoltisme, plantar futur

Amb motiu de la celebració del 60 Aniversari del MEV, una de les activitats programades per a aquesta Ronda Solar, era la d’organitzar un repoblament amb el missatge clar que l’escoltisme ha de treballar per i en la natura.

Revisant les labors que desenvolupem des de l’escoltisme valencià, l’Equip General ha detectat que cada vegada se celebren menys activitats en la Natura; potser és per la legislació que complica cada vegada més aquestes eixides o tal vegada per la falta d’interés dels kraals per desenvolupar activitats mediambientals.

Amb tot això i seguint les línies de l’equip general, organitzarem
conjuntament amb la Fundació Scout Sant Jordi un repoblament al Centre Scout Casa Oraá.

La reforestació va consistir a plantar 60 arbres, ú per cada any de vida de l’Associació, i es van plantar varietats autòctones de la zona de Moixent i el seu entorn; espècies de bosc mediterrani: Lledoner, freixe, auró i pi ibèric, van ser les triades per recomanació dels tècnics forestals de la zona.

L’activitat, carregada de simbolisme, pretenia involucrar i fer participe d’aquesta activitat a diferents entitats col·laboradores tant amb el MEV, com amb la Fundació. A més de convidar-los a l’activitat, a cadascun dels arbres que es van plantar se’ls va assignar un nom d’aquestes entitats.

Els arbres portaran el nom del’s 47 Agrupaments que conformen l’associació; MEV, FEV, SdA, SdC i FSSJ, com a entitats que formen part de la nostra estructura associativa. Scouts Valencians i Júniors MD com a entitats que treballen pels joves a València. Emili Beüt i Baden Powell com a persones històriques relacionades amb l’escoltisme valencià i mundial; Càritas, Ajuntament de Moixent, Caixa Popular i Carmen Segura com a patrocinadors.

L’activitat va començar amb un acte de benvinguda i amb el repartiment dels assistents en tres grups per a distribuir les tasques que s’anaven a dur a terme la resta de la jornada.

L’assistència total entre participants i organitzadors de l’activitat va ser al voltant d’unes 80 persones.

Es van dividir en tres zones diferents de la finca Casa Oraá, on es distribuirien els 60 arbres. Repartir el fem, col·locar els arbres, posar els tutors, col·locar el reg…

El treball en equip i la cooperació va ser la dinàmica de la jornada, acompanyada d’un estupend dia de sol hivernal que va facilitar el bon ambient i l’harmonia a pesar el treball dur.

Paral·lelament, un altre equip es va encarregar de fer labors de manteniment dins de la pròpia instal·lació, com ara la poda i la neteja de la vegetació.

Per a celebrar el treball ben fet, un equip de la Fundació va preparar tres paelles de les cuals vam donar compte quan ja tota la faena estava feta.

En la cloenda recordarem a tots i totes les assistents, la importància de viure en la Natura per al desenvolupament dels nostres xiquetes i xiquets.

Ressaltar aquestes vivències com a eina fonamental per als nostres educadors i que les utilitzen com a mitjà de transmetre el respecte cap al nostre medi natural, així com per a què els nostres xiquets i xiquetes cresquen sans físicament i emocional.

Quan un home planta arbres a l’ombra del qual sap que mai haurà d’asseure’s, ha començat a entendre el sentit de la vida

[Elton Trueblood]

Iván Guimerà Palacios