40 aniversari de la Safor

(Via làctia = Promesa Scout )

El passat dissabte 17 de novembre tinguérem el plaer d’acompanyar als nostres germans escoltes de l’Agrupament Escolta La Safor al seu 40 aniversari.

Va ser una nit plena d’encontres, i de records i de la mà del responsable de l’organització d’aquest aniversari Rafa Escolano, també va ser una nit plena d’estreles, com una nit de campament, de la seua mà recorreguérem amb una espècie de passeig estel·lar la història de l’agrupament escolta La Safor.
L’estrela Polar ens indica el nord, igual que el nostre mètode escolta, la vida en petits grups, l’arrelament a la nostra terra, el projecte educatiu, la fidelitat al Moviment Escolta, una llei i una promesa. Records de les diferents Seus per les quals ha transitat el grup, des dels seus orígens a Scouts d’Espanya, el canvi al MEV, l’adquisició del nou local, que ja compleix 20 anys, on han fet milers de reunions de scouters, comités, patrulles…

També tingueren records per a les persones importants, persones especials que han guiat a l’agrupament i han fet possible desenvolupar aquest projecte apassionant. Un agrupament amb compromís social que els ha portat a implicar-se activament amb la societat, col·laborant amb altres entitats, amb projectes com el de Txernòbil, arreplega de joguets, les riuades de Gandia o Alzira o el “Prestige” a Galícia, la col·laboració amb les Bunyoleres de Gandia o a les manifestacions contra la guerra d’Iraq. I com no, records per als quals ja estan a l’etern campament, aquells que ara participen de la vida del grup al si dels cors de tots els membres de l’agrupament.

Nosaltres com Fundació Scout Sant Jordi, sols podem dir que no sols ens vàrem sentir molt acollits, també ens vàrem sentir a casa, i tot el que li desitgem a l’A.E. La Safor és que continue fent la important tasca que desenvolupa al seu poble i el compromís que sempre ha tingut en l’àmbit comarcal, associatiu, i com no amb la nostra fundació, aquest ha estat sense dubte un dels primers projectes de la Fundació que podem dir ha finalitzat amb èxit, gràcies al treball de moltes persones, però també és just agrair la iniciativa municipal de finançar el 50% de la compra dels locals i de la seua rehabilitació. Crec que aquest mes es paga l’última lletra del crèdit que va finançar aquest projecte, aleshores li preguntem als amics de la Safor, i ara que? El terreny d’acampada?
Enhorabona pel vostre 40 aniversari i gràcies pel vostre compromís, vos esperem per a futurs projectes.

Amb tota l’estima de la Fundació Scout Sant Jordi

Paco Celda